Monday, October 15, 2012

SENSITIF KAH?

Memang selalu terasa hati dengan ayat-ayat menusuk kalbu dari rakan-rakan sekerja. Sebab bukan ku pinta begini takdirnya. Semuanya kan urusan Allah SWT. Ada sebab kenapa Dia tentukan kejadian sebegini dan sebegitu rupa.

Dia takut, kalau dia beri aku tidak mampu nak hadapi walaupun aku kata aku mampu. Dia je tahu apa yang akan berlaku dan aku anggap dia nak aku betul-betul ready.

Sebenarnya hati aku terguris kalau ada orang cakap,

"Teh, kau yang berusaha... orang lain yang muntah-muntah, mual-mual..."

Nak cakap aku ni berusaha tak berjaya je manjang, tapi org lain tak berusaha, pastu tak nak pulak tu.... maka berjaya? Kira nak cakap aku ni tak subur la?

" Saya subur ni. Kalau nak, bila-bila boleh dapat. Saya senang lekat... Tapi tak nak lagila, anak kecik lagi..."

Yerla. Memang la ko senang lekat. Tapi anak ko kan baru sorang. Please read a lot on fertility articles. Tak semestinya ko mengandung yang pertama tu senang dan mudah, yang seterusnya senang nak dapat. Aku bukan nak mengata, cuma jangan riak dengan kelebihan diri masing-masing.

Adakah normal untuk berperasaan sebegini?

Rasa macam tak baik sangat nak berperasaan macam ni. Tapi, kalau ada yang pregnant tu aku tumpang gembira. Cuma, bila nak kuar ayat ala-ala perli and buat aku sentap tu tak sesuai la kot.....

2 comments:

  1. sabar pls.
    ke nak aku selotape mulut dorang?
    ahahah

    ReplyDelete
  2. Sabar sangat dah. Kadang-kadang terus kaku bila kwn2 ckp pasal their pregnancy.. they are expecting and the list goes on.....

    Sabar... sabar... sabar....

    Ada orang lagi lama berusaha kan?

    ReplyDelete