Friday, October 19, 2012

2WW

2WW - 2 weeks wait.

Tu maksud dia. Apa yang 2 weeks wait tu? Ye, sebuah penantian.

Penantian itu satu penyiksaan ok.

19 Oktober 2012, aku dah lepas 1WW. So, another 1WW untuk dilalui. Haih, lambatnya masa berlalu. Nak tunggu period ke tak. Kalau tak period, adalah harapan. Kalau period, harapan menjadi layulah maknanya.

Ada orang cakap, dalam tempoh 2WW tu tak boleh lasak-lasak dan berganas-ganas. ML pun tak boleh.

ML tu apa? Make Love la! Tu pun nak kena bagitau ke?

Jalan kena slow-slow, makan kena jaga, pendek kata masa keadaan orang early pregnancy lah. Tapi aku? Niat memang nak berjaga-jaga. Tapi bila kau jadi cikgu dengan bangunan sekolah yang sampai 4 tingkat. Tambah lagi dengan laptop nak kena bawak hari-hari sebab segalanya sekarang ini dihujung jari. Maklumlah, MALAYSIA BOLEH. Korang ingat, aku mampu ke nak bersopan santun, tidak membawa benda berat dan memanjakan diri sebolehnya?

Lagi satu. LAMBAT!

Kat rumah boleh la nak bermanja sikit-sikit. Tu pun aku dah vacum satu rumah dan buat apepe yang patut. Lagipun, doktor tak advice apepe pun hari tu. Jadi, tak boleh gak nak salahkan mrhusband kan. Selama ni pun, memang aku buat je keje-keje tu macam biasa.

Masa 1WW, sakit kat ari-ari. Kat ovari and perut rasa bloated. Macam masuk angin. Asyikla nak terkentut. Lately ni kuat sangat makan. Nipple sangat sensitive.

Tu je buat masa ini. Nak bersiap ke sekolah dah.

Nanti aku sambung when I am free.

No comments:

Post a Comment