Friday, October 26, 2012

PENGORBANAN

Selamat Hari Raya Qurban.

Hari ni memang betul-betul terkorban perasaan. Melatih jiwa ini agar menjadi lebih kuat dan kental. Belajar tidak untuk putus asa. Pernah seseorang bercakap, aku selalu dapat apa yang aku nak. Jadi aku fikirkan, mungkin kali ini Allah mengajar aku untuk berusaha dengan lebih gigih.

Bangun pagi tadi, langit luar sudah cerah.

Sengaja matikan alarm clock kejut bangun subuh. Salah sendiri.

Terkejut, berlari ke dapor, mrhusband tengah busy memasak juadah.

"You dah ok ke? Sakit lagi?"

"Dah semayang belum?"

Terus patah balik ke bilik, masuk bilik air dan menguruskan diri untuk solat subuh gajah.

Buang air, berus gigi. Tetiba kepala tertoleh ke toilet bowl.

Darah!

Misi gagal ngam-ngam di hari ke 28. Tepat-tepat tamatnya 2WW.

Terus raba nipple. Dah tak sakit macam sebelum ni. Hancur.

Harapan hancur berkecai bersama persoalan.

"Adakah clomid ini membantu untuk atur cycle period bagi betul-betul 28 days ek?"

Selalunya aku akan period di hari ke 30++.

Belum beritahu mrhusband. Kalau dia raba-raba malam ni, boleh la beritahu. Tapi dia tak sihat, jadi risiko rendah la untuk raba-raba. Kalau takde apepe yang berlaku mlm ni, esok mesti beritahu mrhusband dan discuss...

"Should I continue with Clomid atau rest for a month?"

No comments:

Post a Comment