Thursday, October 11, 2012

DAY 13

Semalam adalah hari ke 13, dan sudah tiba masanya untuk check up seterusnya. Nak check sama ada clomid tu memberi kesan ke tidak terhadap pengeluaran ovum aku.

Siapa yang tak berdebar?

Aku sangat berdebar. Banyak sangat baca pengalaman orang kan. Tak semua berjaya with clomids. Tak semua ovari beri tindakbalas terhadap kehadiran clomid.

Dan yang paling aku risaukan kalau betul-betul aku ada PCOS.

Doktor Lee memang best. Seriously terhibur dengan layanan dia. Supportive sangat.

So, here is my result on TVS. 

TVS stand for Trans Vaginal Scan. Masuk camera ikut tutt. Tak sakit sangat pon sebab masa tu lebih teruja nak tengok my own progress.

Dan inilah hasilnya......................


I have three healthy ovum. One on my right and the other two on my left. Masa doktor scan tu dia cakap,

"Ok, dah ada satu telor. Kita tengok sebelah kiri pulak. Eh, ada dua telor...."

Teruja sangat-sangat. Terus tanya tentang saiz.

"Saiz dia ok ke doktor? Berapa?"

"Ok." Sambil ukur saiz.

I have three eggs yang average bersaiz 20mm. Alhamdulillah. Cuma tak menetas je lagi. Tapi tetiba terfikir kalau-kalau ada yang termenetas awal. Hahaha... sempat lagi berangan.

"Saya bagi kamu injection untuk menetaskan telor....kemudian mesti bersama dalam tempoh 36 jam.."

Pukul 3 pagi. Kitorang ok je sebab kitorang je yang tau situasi sebenar.

Doktor terangkan berapa kali dan sebagainya siap usik mrhusband lagik tu. Klakar la Doktor Lee tu. Memang recommendation la untuk sapa2 di Miri yang ada masalah kesuburan.

Paling best doktor cakap.

"Kalau dapat kembar, belanja saya teh tarik!"

Teh tarik je doktor?. Saya rasa nak belanja lebih dari tu kalau betul kami dapat anak kembar dua atau tiga.

Ya, Allah! Makbulkanlah doa kami ini.

Tiada apa lagi yang lebih menggembirakan saat itu bila tengok diri sendiri mampu menghasilkan ovum. Seriously, selama ini aku selalu memikirkan kekurangannya adalah dari aku. Lagi-lagi I got pressure from the in laws side. Walaupun jarang mereka sebut, tapi I really can feel it.

Alhamdulillah juga, husband cooperate well with me. Sama-sama berusaha dan cari jalan. Sebenarnya dapat anak seorang pon dah cukup bersyukur eventhough I wish for more babiessssssss.......

No comments:

Post a Comment