Tuesday, January 29, 2013

2013

2013 dah menjelma. Dah nak masuk Februari dah pun.

Apa usaha TTC selama ni?

Ntahlah. Cuma sekarang ni aku sedang mencuba produk Shaklee. Selain untuk nak dapatkan zuriat, aku juga berharap untuk perbaiki sistem badan dan imunisasi aku ni walaupun something wrong somewhere inside this body for the time being.

Since last October, aku ada ambil supplement Vitamin C dari GNC. Masa tu macam biasalah terpengaruh dengan promoter. Haha!. Bila cakap je boleh bantu hilangkan jerawat, makin seronok la nak grab.

Apa yang aku perasan dengan pengambilan Vitamin C yang tak la berapa nak konsisten ni, tahap imunisasi badan aku semakin baik dengan syarat aku tak makan seafood with a big quantity. Tau kan tak boleh makan udang campur vitamin C. Bahaya!

Mrhusband demam panas dua minggu lepas. Hingga ke hari ini masih kelihatan tidak berapa sihat termasuk masih batuk-batuk. Hari-hari tidur sama, dengar dia batuk, bersentuhan yang mana memberikan risiko tinggi untuk aku berjangkit. Lebih-lebih lagi dengan tahap imunisasi aku yg rendah ni yang mana sebelum aku ambil Vitamin C, aku mesti demam, batuk dan selsema sebulan sekali atau dua bulan sekali.

Alhamdulillah. Sekarang ini tidak lagi. Jerawat je tak hilang-hilang. Hihi.

Tapi kan, masa Mrhusband demam tu, boleh pulak aku berangan yang aku ni mana tau pregnant sebab mak aku selalu cakap, ada je berlaku suami yang sakit bila isteri pregnant. Its happened to my friend ok!

Berbalik kepada TTC.

Nak kata putus harapan tu sebenarnya masih berharap. Tapi bila terfikirkan, cepat-cepat kawal perasaan ingat Allah dan bersabar. Hati aku ini nak sangat cuba buat IUI atas sebab-sebab tertentu. Itu je cara untuk memudahkan dan mempercepatkan selain IVF yang kosnya amat inggi tu.

Tapi, bila Mrhusband cakap, "Sanggup ke nak spend sekian ribu-ribu untuk itu?".

Terus aku down sebab aku terfikirkan, aku ke yang kena bayar semua sedangkan sama-sama nak anak. Nak assume yang bukan-bukan pun tak boleh. I think I better get clarification from mrhusband. Apa maksud ayat dia tu sebenarnya?

Sedih tu memang selalu ada. Orang tu terlalu sayang duit dan berjimat sebab tu duit dia ada berpuluh-puluh ribu dalam bank. Kerja penat-penat, semua letak dalam bank. Memanglah dia tak abaikan tanggungjawab nak bayar segala benda. Cuma, in certain situation, dia kena tolerate sikitlah bila melibatkan kehendak bersama. Lagipun, doktor dah cakap I AM OKAY and CAPABLE to get PREGNANT.

Dahla. Kang menangis pulak.

Cuma aku minta, Allah murahkan rezeki aku tahun ini dan selamanya.

No comments:

Post a Comment