Monday, January 21, 2013

HSG TEST


Aku dah buat HSG test. Cost di xxx Johor adalah RM500+. Tak macam yang cari kat internet yang mana test tu kosnya cuma RM180. Ingatkan thru doktor dapatlah murah, sekali doktor india tu charge aku melampau-lampau pulak. 

Nak jadi cerita, cost guna bilik khas tu pun aku kena charge RM150. Kos HSG itself RM150. Kos prosedur doktor RM130. Lain-lain tu kos untuk peralatan dan segala bagai termasuk admin charges. Yang buat aku frust tu sbb appointment kul 2. Siap pesan kat aku datang awal sket. Tapi, at 3.30 baru doktor sampai. Berapa lama aku dok terbaring atas katil dengan menggigil segala bagai? Almost 2 hours.

At least kalau lambat ke, ada hal ke tolonglah inform patients. So that, we can arrange another time. And kau sebagai profesional kenala korbankan masa since ko dah buat salah kat patients. We pay you and not the government. But, my pay is from government. So, aku assume, swasta ke kerajaan ke, doktor pakar ke atau sapa2 la masing-masing ada kelemahan. Tapi, mmg dah nasib aku kot hr tu tak baik. Cuma aku tak puas hati sbb aku gi private yang kosnya mahal. Dah la terbaik di Johor katanyaaaaaaaaaaaaa.....
Dah habis membebel ketidakpuasan hati.

Prosedur went well. Sangat sakit bila dye mula memasuki ruang rahim. Dye tu jalan dengan baik sekali terus ke ovari.

Alhamdulillah. No blocking and everything looks fine.

So, thats my story about HSG and the bad experiences at private hospital. Sejak itu, I stop the treatment even doctor tu tak habis-habis promote suh buat IUI. Macammana nak buat kat sana kalau buat HSG test yang simple tu pun kau lambat and tak inform aku. Bagus buat kat hospital kerajaan or LPPKN.Dah komfem lah lambat. And lagi satu kan, doktor tu tukang cucuk je. Last-last, pakar X-Ray juga yang dia rujuk. Pakar sangat ke tu? Suppose he knows how to read the video.

Stress la bila ckp pasal ni.

Huh!

No comments:

Post a Comment