Monday, February 4, 2013

ANAK

Ni sekadar luahan hati dan perasaan aku.

Seriously tahun 2013 ni aku memang tak nak fikir sampai stress pasal anak ni. So far, rasa happy and rasa bahagia bila tahu kawan pregnant. Bila tengok adik sendiri dah ada anak. Bila adik yang lagi satu dah mula berusaha untuk dapatkan anak. Bila tengok kawan-kawan ada anak untuk dibuat kawan.

Rasa bahagia dan sambil tu aku pun boleh menumpang kasih sayang dengan anak-anak itu.

Cuma yang aku terkilan. Some of them memang takde common sense kot.

Hari tu aku ada cerita pasal kawan yang kesian kat aku sebab belum ada anak.

Lagi cerita yang aku geram bila isu aku takda anak lagi ini dijadikan alasan yang duit aku banyak lagi. So, I can buy anything that I want. Boleh belanja orang.

Alhamdulillah untuk itu. Syukur.

Lagi satu bila alasan aku tak dapat pindah sebab aku takde anak lagik.

"Kau beranaklah. Baru kau dapat pindah."

Itu je ke alasannya? Orang lain anak 4-5 orang pun tak dapat-dapat gak nak pindah. Lagi susah kot.

Pleaselah jangan guna alasan anak. Betul aku terasa.

Diorang ni kenapa sebenarnya? Ingat aku tak nak anak ke apa ek?

No comments:

Post a Comment